Film reklamowy

Film reklamowy to forma marketingu, która istnieje niemal od początku istnienia telewizji. Reklama telewizyjna może być krótka i mieć piętnaście sekund jednak nawet w tak krótkim masz możliwość na dotarcie do milionów potencjalnych klientów! Korzyści z reklam telewizyjnych w porównaniu do innych form reklamy, takich jak radio i druku, są nieporównywalnie większe. Większe są również koszty produkcji jednak to inwestycja, która jest opłacalna i przyniesie korzyści na wielu płaszczyznach.

Wielowymiarowe działanie filmu reklamowego

Reklama to nie tylko film w telewizji, który pokazuje zalety produktów czy usług. To również cegiełka, która mocno buduje i wzmacnia wizerunek całej marki. Dzięki temu firmy osiągają sukcesy i podnoszą swój prestiż. Oprócz tego duża ilość reklam w telewizji wpływa na rozpoznawalność marki. Z biegiem czasu Twoja marka sama w sobie będzie znacząca i wiodąca na rynku. To koło, które zatacza coraz większe kręgi. Jednak reklam w telewizji jest tysiące i codzienne dochodzą nowe. Dlaczego na jedne w ogóle nie zwracamy uwagi, a inne ucierają się w pamięci i historii reklamy na lata? Jest jakaś złota zasada, która kieruje taką zależnością?

Otóż film reklamowy, mimo że trwa krótki, to bardzo wymagająca produkcja. Właśnie przez to, że tak wiele różnych reklam jest emitowanych i tak duża jest konkurencja. Telewizji to świetny środek komunikacyjny z każda grupą klientów dlatego tak wiele marek decyduje się na nią jako główny kanał marketingu. Jednak żeby ten krótki film stał się prawdziwą reklamą, a nawet czymś więcej potrzeba przede wszystkim dobrej i kreatywnej ekipy produkcyjnej. Trzeba wyróżnić się na tle innych, zostawić ich pomysły na reklamy w tyle, być oryginalnym, wyraźnym, innym. Trzeba wykorzystać te 15 czy 30 sekund maksymalnie kreatywnie i pomysłowo. Właśnie dlatego kluczową rolę odgrywa pomysł i scenariusz.

Wymagający widz

Nie ma tu reguły czy musi być to przedstawione bardziej zabawnie, poważnie czy groźnie. Ma być jakoś, ma być konsekwentnie i kreatywnie. Typ widza zmienia się z roku na rok, to również trzeba wziąć pod uwagę. Widzowie są coraz bardziej wymagający, świadomi, coraz trudniej zatrzymać ich uwagę i zaskoczyć. Mówi się, że telewizja widziała już wszystko. Jednak kreatywni filmowcy łamią i przekraczają kolejne granice! Dzięki temu nadal powstają filmy reklamowe, które zachwycają i ciekawią.

Bo właśnie o zaciekawienie chodzi najbardziej! Każdy film reklamowy musi być oryginalny i budzić emocje! Cale nasze życie i wszystkie decyzje determinowane są emocjami. Dobry film, tym bardziej reklamowy, opiera się właśnie na emocjach. Przede wszystkim obrazem trzeba obudzić odczucia, które zaprowadzą widzów- klientów do sklepów i zapadną w pamięci na długo.